Sunday, August 12, 2012

OFF THE RECORD

Satu jenayah ke? Suka menyukai cinta menyintai. Usia makin meningkat. Perasaan makin kuat. Hubungan makin erat. Ewah gitu haha! Being in love is so awesome. Kaki tidak mencecah tanah. Tidur tidak lena. Masa terasa berhenti. Perut sentiasa kenyang dengan kehadiran sang pujangga. But for me. It is all bullshit. Haha! Couple hmm. Happy yes? Laughter yes? Sweet memories yes? Tapi tak semua sweet memories kena ayat-ayat sweet. Kalau dah selalu sangat sweet, tak rasa sepesial gitu. Well. Aku ada satu peristiwa. Aku rasa aku ni seorang yang memboringkan sangat. Lately.. Rasa macam susah nak adapt dengan orang. Sampai jadi macam awkward dengan semua benda. Gelak tawa kian hambar. Lepas tuh, aku macam suka mamat ni. Macam lah. Dia macam tak minat aku je. Lepas tuh, dia rajin je layan aku, tapi layanan aku jadi tersekat disebabkan aku selalu rasa insecure, you know, when you're not sure about his feelings towards you. Kau tengah nak tackle ni tapi alamak dengan perangai kau yang makin hambar ni macam mana?! How?! How?! Mati akal wa cakap. Tapi die tetap layan gua. Aisehman. Lagi gua cuak brader. Macam mana nak jadi tak hambar balik. Lepas tuh lama-lama kan aku macam ah lantak ah. Nak buat macam mana. Aku rasa maybe this is the real me? *sigh. A stupid boring person. Seriously. *sigh lagi. Bila jadi macam ni, mula lah rasa insecure dengan kawan, dengan semua orang. Dulu lain, lately since roomates matrik macam apa je. Aku jadi susah nak adapt bro. Well. Apa-apa pun. Petang tadi dah datang sedikit demi sedikit perasaan remaja. Eh identiti remaja aku. Haha. Bodoh. Eh tadi berhenti mana? Waduh lupa deh. Ha, faham tak macam mana rasa insecure tuu? Suka mamat tuh, tapi kita takut dia rasa boring dengan kita kan? Hambar hambar. So actually, kadang-kadang aku rasa dia sweet je dengan aku. Kadang bro kadang! Theres no, you cute lah, you ni baik lah haha. No! Dia macam just simple. Bak kata orang, bila dah lama dengan si dia, kita mula memahami rentaknya. Tak perlu tunjuk dekat or nak tunjuk kata korang ni bahagia. Cukuplah sekadar menjadi diri sendiri. Mungkin bosan, mungkin hyper, segalanya mungkin. Persepsi orang lain-lain. Jangan ingat, kena ada gelak tawa baru bahagia. Mungkin kebahagiaan itu datang dari medium yang laint. api takde langsung gelaktawa parah jugak. Tapi tiada apa yang mustahil dalam hidup ni. Bahagia di jalan Allah takkan nak gelak tawa jugak masa ibadah kan? So, semuanya bersederhana.

No comments: