Monday, August 27, 2012

INSECURITY

HELLLO AGGAAAIIIINNN.

Today me want to share something about Insecurity. Okay. Lets beehhhgginn hihi. Aku seorang perempuan. And yes aku straight. Aku pencinta lelaki. Aku juga tidak didampingi oleh sesiapa oleh itu aku single muahaha. Aku juga tidak mencari ataupun terhegeh kepada sesiapa. Walaubagaimanapun aku berharap pada si jejaka itu. *sigh *sigh hehe! TIBA-TIBA PULAK PROMOTE DIRI!!

Okay. Perempuan pun ada jugak panduan nak dapat lelaki yang dia nak. Haaa meh lah share. Mula-mula dia start message dulu, eh salah mula-mula mintak nomboq. Mula-mula nak start message pun malu. Dah ada nomboq ni, tunggu punya tunggu, nak dekat sebulan baru nak message. HAAAA ini type yang memalu kucing punya perempuan haha. Last-last nanti melepas. Sebab lambat sangat perghh menyesal tak guna adik.

Kalau aku pulak, jenis tak suka tunggu, malu tuh tolak tepi dulu, sebab in order to get what we want kita kena berusaha, takdak usaha, tak dapat lah betul? So kawan aku semua cakap aku tak malu sangat haha. Nak buat macam mana. Aku memang malas nak gedik sangat memalu ni. Malu sikit-sikit sudah lah. Aku punya malu macam aku malu nak terus terang aku suka, aku nak ajak skype, haaa malu aku macam tuh. Tak malu aku macam ajak jumpa ka, ajak message ka. Liddat yaw. Okay mula-mula message, proses ini agak lama sikit nak menyesuaikan diri. Dia ibarat macam in love ni.


Dah lama-lama message kita macam in love sebab kita dah selesa dengan dia, bila kita selesa kita mesti ada rasa suka tuh. Deep down mesti ada. Mesti punya. Jangan tipu lah. Haha. Bila in love/suka kita mula lah macam nak conquer dia untuk kita sorang. Tapi sebenarnya tak baik kaedah ini akak-akak abang-abang. Dalam sesuatu hubungan kita kena sabar, dan tenang. Bila kita macam mula rasa gelabah, sakit hati, cemburu yang amat sangat mula lah kita rasa insecure dengan dia. Sebab tuh kita kena relaks. Kalau tak mulalah rasa ketidak percayaan kian membuak. Seriously. Lelaki suka awek dia relaks kot? Macam tenang je and at the same time percaya. Boleh je macam tuh. Pupuk dalam diri supaya percaya. Paling teruk pun broken hearted. Sawan masuk wad gila wakaka. Tapi serious, aku pun macam ada problem jugak nak baca hints. Lelaki suka bagi hints, but aku memang bebal buat-buat tak faham je. Sebab aku tak suka berperasan. Perli dekat twitter ke, hape ke. Just cakap terus terang je lah dengan aku. Maybe aku gelabah orangnya tapi aku tak gelabah soal perasan. Sebab tuh lah sampai sekarang aku single. Woah macam tak percaya aku boleh survive single. Hmm Hmm bercinta memang indah tapi kalau tak kena gaya hmm terkecundang kelak.

Kalau rasa insecure sangat, makan diri. Boyfriend lari, kita broken-hearted, kita sumpah seranah semua lelaki, padahal semua tuh datang pada diri kita sendiri. Hmm.

No comments: